PORTAL PENDIDIKAN PELANCONGAN

PORTAL PENDIDIKAN PELANCONGAN

Thursday 26 June 2014

ANATOMY OF A BACKPACKER



Saya terjumpa panduan apa yang perlu dibawa oleh seorang backpacker di satu ruangan forum. Jadi saya kongsikan di sini untuk rujukan anda yang nak jadi backpacker.
Saya sendiro baru dua kali merasa jadi backpacker. Iaitu semasa melancong ke Melaka dan Bandung tahun lalu. Seronok sebab tak bawa banyak barang, cuma satu beg sahaja. Senang nak ke maa-mana.

Apapun, dari gambar di atas, saya kira ia lebih sesuai bagi mereka yang nak hiking atau mengembara tengok alam semulajadi. Macam Zahariz Khuzaimah (Dengan Basikal Aku Menjelajah). Jika melancong gaya backpacker dalam bandar-bandar, mungkin tak perlu bawa insects spray, bear spray dan seumpamanya. Pisau juga mungkin tak perlu kerana saya yakin yang anda tak dibenarkan bawa masuk ke dalam flight.

No comments:

Post a Comment